Plenti wchodzi na rynek benefitów pracowniczych

Plenti wchodzi na rynek benefitów pracowniczych

24 grudnia, 2023 0 przez Redaktor

Plenti, lider na polskim rynku wynajmu elektroniki użytkowej, wprowadza nowy rodzaj benefitu pracowniczego, jakim jest tymczasowy dostęp do najnowszych modeli konsol do gier, gogli VR
i innych rodzajów sprzętu rozrywkowego. Jest to odpowiedź spółki na rosnące zapotrzebowanie ze strony przedsiębiorstw na kreatywne i konkurencyjne rozwiązania w obszarze pozapłacowych świadczeń dla pracowników. Dzięki nim Plenti chce dotrzeć do nowych kategorii klientów indywidualnych i korporacyjnych.

Rynek benefitów pracowniczy to już nie tylko abonament medyczny i karnety na zajęcia sportowe. Oferta świadczeń pozapłacowych jest coraz szersza i zróżnicowana. Uzupełnienie jej o elastyczny
i prosty dostęp do najnowszej technologii stanowi kolejny krok w jej rozwoju. Chcemy pomóc firmom
w budowaniu bardziej atrakcyjnej oferty dla zatrudnionych osób oraz w przyciągnięciu i zatrzymaniu utalentowanych pracowników
– mówi Wojciech Rokosz, CEO Plenti.

Spółka oferuje pracodawcom vouchery, dzięki którym ich pracownicy będą mogli wypożyczyć elektronikę na platformie Plenti. W ofercie dla nich znajdą się takie rodzaje elektroniki związanej z rozrywką i czasem wolnym, jak gogle wirtualnej rzeczywistości, konsole do gier, smartwatche czy słuchawki. Dodatkowo pracownicy będą mogli samodzielnie wybrać, który konkretny model urządzenia chcą wynająć. Plenti zaznacza, że wartość vouchera może zostać dostosować do wymagań i preferencji klienta biznesowego.

Benefity pozapłacowe to stały element zwiększania konkurencyjności pracodawców na rynku pracy. Przedsiębiorcy wydają na nie już ponad 16 mld zł rocznie. W przeciętnym ogłoszeniu o pracę jest ich aż sześć, z czego najczęściej spotykanym jest dostęp do prywatnej opieki medycznej. Ponad połowa pracowników przyznaje, że benefity są dla nich kluczowym dodatkiem do wynagrodzenia i coraz częściej są elementem wpływającym w decydujący sposób na wybór pracodawcy.

Wejście na nowy rynek świadczeń pozapłacowych jest dla Plenti naturalnym krokiem naprzód, uzupełniającym dotychczasowe usługi wynajmu elektroniki dla klientów indywidualnych. Coraz więcej przedsiębiorstw – dużych korporacji, jaki i mniejszych firm – dostrzega zalety wynajmu urządzeń służbowych, takich jak telefony czy laptopy. To dla nich interesująca i atrakcyjna alternatywa dla zakupu elektroniki na własność czy jej leasingu.

Spółka prowadzi również program PlentiPartners, skierowany do osób prowadzących działalność gospodarczą oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Program ma im umożliwić zarabianie na wynajmie elektroniki użytkowej. Partnerzy kupują sprzęt elektroniczny, a następnie wynajmują go Plenti. W zamian za wynajem otrzymują stałe wynagrodzenie, niezależnie od tego czy ich sprzęt jest
w danym okresie wypożyczany, czy nie. Dodatkowo, Plenti odpowiada za ubezpieczenie i serwisowanie urządzeń partnerów, a po zakończeniu okresu współpracy je od nich wykupuje.

Zdrowie w Polsce

Dzięki pandemii koronawirusa branża medyczna ogromnie zyskała na znaczeniu. Można powiedzieć, że sektor ten świetnie wykorzystał szansę, która się przed nim w tej niezwykle trudnej sytuacji pojawiła. To jednak nie koniec. Dziś przed branżą medyczną roztaczają się obecnie fantastyczne perspektywy. Sektor ten jest obecnie w fazie poważnych przemian, w coraz większym stopniu pojawiają się w jego ramach innowacje produktowe czy nowe technologie, co oczywiście jest bardzo korzystne dla inwestorów.

Wiele rozwiązań, które w czasie pandemii COVID-19 weszły na stałe do głównego nurtu w świecie medycyny, takich jak choćby teleporady, będą cały czas się rozwijać i zyskiwać na znaczeniu. Firmy dostarczające na rynek takie innowacyjne rozwiązania dla branży ochrony zdrowia mają zatem szansę na wysoki i stabilny wzrost w przyszłości.

Co więcej, nie wolno zapominać, że medycyna jest branżą, której potrzebuje każdy człowiek – bez względu na to, gdzie mieszka, ile ma lat, jakiej jest płci i jaki zawód wykonuje. Ten aspekt nigdy się nie zmieni i z tego powodu branża medyczna po prostu musi się ciągle rozwijać – zwłaszcza w sektorze prywatnym.

Rynek medyczny w Polsce jest wciąż nieskonsolidowany. Zazwyczaj silne oraz uznane centra medyczne posiadają tylko jedną lokalizację, nie korzystając tym samym z efektu skali działalności operacyjnej. Powoduje to także często u pacjentów konieczność dalekich podróży, jeśli chcą otrzymać najlepsze usługi. Co ciekawe, wyjątkiem od tej reguły jest choćby kardiologia, która na przestrzeni ostatnich lat została skonsolidowana przez jednego lokalnego gracza przy wsparciu funduszu private equity. Pokazuje to, że rynek medyczny w Polsce jest już gotowy na dalszą konsolidację w innych obszarach, takich jak na przykład ortopedia, okulistyka czy chirurgia.

W ostatnich latach coraz popularniejsza staje się zatem specjalizacja mniejszych jednostek w podstawowych usługach oraz “podłączenie się” pod większe jednostki, które w razie potrzeby świadczą pełen zakres specjalistycznych usług. Im mocniej ten trend się rozwija, tym więcej zyskują na tym większe jednostki – czyli te, które mogą skupić się na dalszych inwestycjach w infrastrukturę i sprzęt. Stwarza to potencjał do współpracy z prywatnymi inwestorami, choćby w roli dostawców sprzętu czy partnerów w zarządzaniu całymi oddziałami.

Powszechny dostęp do internetu sprawia, że wiele procesów przenosi się do świata cyfrowego. Coraz więcej Polaków wykorzystuje sieć do celów związanych ze zdrowiem. Cyfrowi pacjenci podchodzą do usług medycznych tak samo jak do wszystkich innych usług. Ich podróż (Patient Journey) często zaczyna się właśnie w sieci i to tam po raz pierwszy mają kontakt z konkretnymi placówkami medycznymi.

Aby przyciągnąć takie osoby, trzeba dotrzeć do nich w miejscach, w których są już obecni. Oznacza to konieczność zbadania ścieżek pacjentów (Patient Journey), identyfikacji ich problemów, zmapowania wszystkich punktów styku z placówką medyczną i wreszcie stworzenia strategii skoncentrowanej na doświadczeniach pacjentów.

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyfrowych pacjentów, branża medyczna musi zatem zacząć korzystać z tych samych metod i narzędzi, których już od dawna używa się w e-commerce jak np.: 

  • narzędzia do marketing automation wspierające targetowanie,
  • portale internetowe dla różnych grup docelowych (pacjentów, partnerów),
  • aplikacje i platformy e-commerce do zakupu leków, akcesoriów medycznych, czy badań diagnostycznych,
  • prowadzenie komunikacji wielokanałowej,
  • testowanie nowych form generowania leadów jak webinary, newslettery, landing pages itp.,
  • narzędzia do badania satysfakcji pacjentów.

Ciekawostka tygodnia:

Work-life balance (bilans między pracą a życiem prywatnym) to koncepcja, która odnosi się do równoważenia czasu i wysiłku poświęconego pracy zawodowej z czasem przeznaczonym na życie osobiste, rodzinną i rekreację. To dążenie do harmonijnego pogodzenia wymagań związanych z pracą z potrzebami związanymi z życiem prywatnym. Osiągnięcie odpowiedniego work-life balance jest kluczowe dla zachowania zdrowia psychicznego, fizycznego i społecznego.

Elementy składające się na work-life balance obejmują:

  1. Praca zawodowa: Wymagań związanych z pracą, takich jak czas przebywania w miejscu pracy, obowiązki zawodowe i poziom zaangażowania w pracę.
  2. Życie prywatne: Obejmuje to czas spędzany z rodziną, przyjaciółmi, wypoczynek, hobby i inne czynności związane z życiem poza sferą zawodową.

Zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym jest istotne dla utrzymania dobrej jakości życia. Osoby, które skupiają się wyłącznie na pracy, mogą doświadczać wypalenia zawodowego, problemów zdrowotnych i trudności w relacjach rodzinnych. Z drugiej strony, ignorowanie obowiązków zawodowych może prowadzić do problemów finansowych i zawodowych.

Istnieje wiele strategii i praktyk, które mogą pomóc w osiągnięciu lepszego work-life balance, takie jak ustalanie klarownych granic między pracą a życiem prywatnym, planowanie czasu wolnego, umiejętne zarządzanie czasem, delegowanie zadań oraz rozwijanie zdolności radzenia sobie ze stresem i presją zawodową. Równowaga ta może być zmienna i zależy od indywidualnych preferencji, celów życiowych oraz zmieniających się okoliczności zawodowych i osobistych.