Katastroficzna wizja powodzi w nowym spocie Manchesteru City i Xylem
24 grudnia, 2023Z zaangażowaniem równym rywalizacji z piłkarskimi konkurentami, Manchester City zabiera głos w walce o środowisko naturalne. Popularny angielski klub oraz firma Xylem – wiodący, globalny dostawca technologii wodnych – w kampanii „Bohaterowie wody” apelują o podjęcie działań na rzecz oczyszczenia wód. Poprzez bardzo sugestywny przekaz chcą zwrócić uwagę na problem oraz zachęcić jak największą liczbę osób do zaangażowania się i podpisania apelu do światowych liderów.
Skażenie wód to problem globalny. Obecnie ponad 80% światowych ścieków trafia do wód powierzchniowych w stanie nieoczyszczonym, niszcząc środowisko, wywołując choroby u milionów ludzi i przyspieszając zmiany klimatyczne. Prawie dwie trzecie światowej populacji doświadcza problemów z dostępem do czystej wody – problem dotyczy nawet ponad 4 mld ludzi na świecie. I z każdym rokiem się pogłębia. Właśnie dlatego Xylem i Manchester City podejmują działania na szeroką skalę.
– Poprzez kampanię chcemy uświadamiać i zachęcać do natychmiastowych działań. O problemach klimatycznych mówi się na tyle dużo, że niekiedy przestajemy te przekazy w ogóle słyszeć. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na tak wyrazisty spot. Choć przedstawiona w nim wizja jest katastroficzna, jest niestety jak najbardziej możliwa, jeżeli jako ludzkość nie zaczniemy przeciwdziałać zanieczyszczającym nasze rzeki oraz morza ściekom i śmieciom. Wierzymy, że dzięki współpracy z Manchesterem City i zaangażowaniu Pepa Guardioli przekonamy jak najwięcej osób do wsparcia akcji – mówi Dominika Kołodziejska, Regional Marketing Operations Manager EE w Xylem Water Solutions Polska.
Apel do światowych liderów
Celem akcji „Bohaterowie wody” jest zainspirowanie do myślenia o wodzie w inny sposób i podjęcie działań, które pomogą stworzyć bardziej bezpieczne i zrównoważone środowisko. W najnowszej odsłonie kampanii trener Manchesteru City Pep Guardiola podkreśla, że „nasz świat jest zanieczyszczony bardziej niż kiedykolwiek”, a obrazujący ją spot [kliknij i zobacz] przedstawia katastroficzną wizję, w której zanieczyszczona woda nie tylko zalewa dom przedstawionej rodziny, wydobywając się nawet z telewizora, ale przede wszystkim uniemożliwia ucieczkę bezradnym wobec żywiołu ludziom.
Współpraca Xylem i Manchesteru City na rzecz środowiska trwa nieprzerwanie od 2018 roku. Poprzez ciekawe, nietuzinkowe kampanie partnerzy zwracają uwagę na globalne wyzwania i zachęcają do działań na rzecz środowiska. Pokazują m.in. co czeka nas, gdy dostępne zasoby wody staną się niewystarczające. Niemożliwe może być wtedy chociażby kontynuowanie rozgrywek piłkarskich, jakie znamy.
W obecnej kampanii, inicjatorzy akcji wzywają międzynarodowe i krajowe instytucje do przestrzegania zobowiązań w zakresie ograniczania wpływu nieoczyszczonych ścieków, ale jednocześnie zachęcają do działań każdego z nas – poprzez podpisanie apelu [kliknij] do światowych liderów na rzecz walki z zanieczyszczeniami wód.
Organizująca akcję firma Xylem oraz Manchester City promują nie tylko zmiany instytucjonalne, ale zachęcają też do bezpośredniego zaangażowania i wprowadzania nawet niewielkich zmian w sposobie korzystania z wody w codziennym życiu. Wierzą, że indywidualne wysiłki zostaną połączone z pozytywnymi działaniami ze strony rządu i biznesu, co pozwoli na rozwiązanie globalnych problemów z czystością wody oraz pomoże w stworzeniu bardziej zrównoważonej przyszłości.