Dwóch na trzech konsumentów chce ograniczenia sprzedaży produktów w plastikowych opakowaniach. Nowa edycja microdrinków Ice Tea

Dwóch na trzech konsumentów chce ograniczenia sprzedaży produktów w plastikowych opakowaniach. Nowa edycja microdrinków Ice Tea

24 grudnia, 2023 0 przez Redaktor

Większość Polaków chce, aby ustawowo zmniejszyć ilość produktów dostępnych w plastikowych opakowaniach. Austriacka marka Waterdrop stara się przeciwdziałać problemowi nadmiernego spożywania cukru oraz produkcji plastiku. Firma przedstawia nową edycję microdrinków Ice Tea. Są one rozwiązaniem dla osób aktywnych, które szukają orzeźwienia w postaci zdrowego i niskokalorycznego napoju. Ponadto dostępna będzie butelka Ice Tea, wykonana z wysokiej jakości szkła borokrzemowego wolnego od BPA – szkodliwego tworzywa sztucznego.

W Polsce zużywa się około 3,5 miliona ton plastiku rocznie, jednak większość z nas chciałaby to ograniczyć. Badanie EKOBarometr dowodzi, że aż dwóch na trzech konsumentów jest za wprowadzeniem w Polsce zakazu sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. Z kolei przeciętny Polak w ubiegłym roku spożył 41,6 kg cukru, to nadal zbyt wiele, jednak o ponad kilogram mniej niż w 2021 roku. Producent Waterdrop świadomy problemów społecznych, jakimi są: nadmierne zużycie plastiku oraz picie słodzonych napojów, proponuje orzeźwiające microdrinki, niezawierające cukru ani konserwantów. 

Butelki ze szkła borokrzemowego bez BPA alternatywą wobec plastiku

Austriacka marka Waterdrop wprowadza na rynek nową kolekcję Ice Tea, bogatych w ekstrakty z owoców i roślin, a także cenne witaminy C oraz B3. Kapsułki zawierają maksymalnie 4 kalorie i dostępne będą w trzech smakach do wyboru: lemon czyli zielonej herbaty o smaku cytryny, peach – czarnej herbaty o smaku brzoskwini oraz blueberry – białej herbaty o smaku jagody. Są one rozwiązaniem dla osób aktywnych, które chcą prowadzić zdrowy i aktywny tryb oraz wspierać ekologię. Lato zbliża się wielkimi krokami, a wiele osób preferuje wtedy spędzanie większej ilości czasu na świeżym powietrzu. Microdrinki Waterdrop sprawdzą się zarówno w czasie podróży, rodzinnego pikniku jak i zabaw z przyjaciółmi.

Waterdrop  konsekwentnie dąży do redukcji zużycia plastiku, dlatego w nowej edycji  stylowa szklana butelka Ice Tea została zaprojektowana z wytrzymałego szkła borokrzemowego. Nie zawiera ono szkodliwego dla zdrowia polimeru – BPA, który ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Badania naukowe dowodzą, że korzystanie z plastikowych opakowań może wiązać się z przeniknięciem do naszego organizmu mikroplastiku, ponieważ uwalnia się on pod wpływem ciepła. Dlatego w zestawie z butelką Ice Tea o praktycznym designie znajduje się neoprenowy pokrowiec. Materiał ten charakteryzują właściwości izolacyjne, a jego miękka i sprężysta struktura ma dodatkowo funkcję ochronną. Dzięki temu, picie ze szklanej butelki Ice Tea jest bezpieczne i pozbawione ryzyka uwalniania się mikroplastiku pod wpływem ciepła.

Ekologia

Waterdrop, którego inwestorem oraz ambasadorem jest wybitny tenisista Novak Djoković, stale rozwija swoją ofertę produktową, dostosowując ją do potrzeb klientów. Marka wierzy w to, że powinniśmy wykluczyć plastik z naszej przestrzeni, rezygnując z jednorazowych butelek na rzecz tych wielorazowych. Z tego powodu podjęła ona współpracę z organizacją Plastic Bank, której za każdy sprzedany 12 – pak kapsułek, płaci za jedną zebraną plastikową butelką. Waterdrop wspiera idee zrównoważonego rozwoju, dlatego troszczy się zarówno o zdrowie konsumentów, jak i o planetę. Firma produkuje rozpuszczalne Microdrinki, butelki ze szkła borokrzemowego oraz promuje spożywanie odpowiedniej ilości wody w czasie dnia.

Zdrowie w Polsce

Sektor prywatnych usług medycznych jest kluczowy dla funkcjonowania całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. To właśnie on przeciera szlaki dla nowoczesnych rozwiązań technologicznych, wyznacza standardy w jakości obsługi pacjentów i nadaje kierunek rozwoju branży.

Dane statystyczne pokazują, że służba zdrowia podnosi się z kryzysu wywołanego pandemią. Według Statisty w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 10% w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to w wyniku Covid-19 wartość rynku odnotowała spadek.

Polacy chętnie korzystają z nierefundowanej opieki medycznej. Wydatki prywatne stanowią ponad ⅓ wszystkich wydatków na ochronę zdrowia (budżet NFZ na 2021 rok wyniósł 103 mld PLN). Sektor prywatny stanowi istotną część polskiej służby zdrowia i jest kluczowy dla efektywnego działania całego systemu.

Przyszłość nowych technologii w medycynie rysuje się w jasnych barwach – co do tego nie można mieć nawet cienia wątpliwości. Całodobowa dostępność czy nieustanny wzrost popularności akcesoriów do monitorowania funkcji organizmu (takich jak pulsometry, krokomierze) otwierają przed telemedycyną gigantyczne możliwości. Co więcej, pojawia się coraz więcej firm i startupów produkujących urządzenia, które ułatwiają zapewnienie lepszej opieki medycznej przez Internet.

Już dziś, spełniając zapotrzebowanie w zakresie telemedycyny, rośnie rynek produktów umożliwiających zdalne monitorowanie stanu zdrowia. Według szacunków ekspertów, wartość tego rynku do końca 2027 roku na całym świecie ma wynieść 43 miliardy dolarów. Jego rozwój jest zgodny z najnowszymi trendami, które mają optymalizować działalność placówek medycznych poprzez zapewnienie pacjentom w jak najszerszym zakresie opieki w miejscu zamieszkania oraz interweniowanie tylko w koniecznych sytuacjach. Przewiduje się również, że cały globalny rynek opieki zdrowotnej online będzie rosnąć w tempie 14,5% rok do roku, co oznacza że w 2027 roku może on osiągnąć wartość 230,6 miliarda USD.

Telemedycyna z jednej strony jest wyzwaniem dla branży medycznej, ponieważ wymaga inwestycji w nowoczesne oprogramowanie i narzędzia, zmiany organizacji pracy, szkoleń pracowników itd. Z drugiej strony stanowi ogromną szansę na zwiększenie dostępności usług medycznych, zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta i przyciągnięcie nowej grupy docelowej — cyfrowych pacjentów. 

Teleporady w polskim wydaniu przypominają obecnie bardziej próbę skopiowania tradycyjnej wizyty w gabinecie lekarskim, niż faktyczny przełom w cyfryzacji służby zdrowia. Niemniej już w takiej formie cieszą się one dużym zainteresowaniem ze strony pacjentów. W 2021 roku 62% Polaków, zamiast udać się do przychodni wybrało konsultację lekarską przez telefon. 

Docelowo telemedycyna (Digital Health) powinna oferować nowe formy opieki medycznej będące efektem synergii medycyny, technologii i telekomunikacji. Mowa nie tylko o telekonsultacjach lekarskich, ale również zdalnym monitoringu zdrowia, diagnostyce, rehabilitacji, a nawet zabiegach chirurgicznych. Technologie wspierające rozwój telemedycyny to m.in.:

  • Oprogramowanie specjalistyczne usprawniające komunikację na linii pacjent — lekarz,  prowadzące rejestr konsultacji,  systemy wspomagające diagnostykę radiologiczną i obrazową, analizujące dane historyczne i ułatwiające stawianie diagnozy, systemy do przetwarzania i wymiany informacji pomiędzy oddziałami i placówkami partnerskim, rejestry EDM i wiele innych. 
  • Aplikacje dla pacjentów jak portale internetowe z indywidualnymi kontami pacjentów umożliwiające umawianie wizyt, przedłużanie recept, planowanie badań, zarządzanie kalendarzem szczepień itp., aplikacje monitorujące stan zdrowia osób przewlekle chorych (np. cukrzyków), służące do przechowywania dokumentacji medycznej, wyboru ubezpieczenia medycznego, czy zakupu leków i realizacji recept itp.
  • Urządzenia typu Smart Health - zarówno profesjonalne rejestratory medyczne (jak holtery EKG czy zdalne KTG), które pozwalają zmniejszyć ilość hospitalizacji, jak i prostsza elektronika monitorująca stan zdrowia o charakterze profilaktycznym i mająca na celu zwiększenie zaangażowania pacjentów.

Rynek telemedycyny ma ogromny potencjał. Aby go w pełni wykorzystać, niezbędne jest wdrożenie nowych technologii oraz zadbanie o ich integrację z użytkownikami (pacjentami i lekarzami). Wymaga to od firm spojrzenia na pacjenta w sposób holistyczny i zmapowania jego całej podróży przez system ochrony zdrowia, począwszy od momentu, w którym zaczyna poszukiwać informacji w Internecie, poprzez spotkanie z lekarzem i diagnostykę, aż po realizację recepty w aptece i konsultacje kontrolne. 

Ciekawostka tygodnia:

Work-life balance (bilans między pracą a życiem prywatnym) to koncepcja, która odnosi się do równoważenia czasu i wysiłku poświęconego pracy zawodowej z czasem przeznaczonym na życie osobiste, rodzinną i rekreację. To dążenie do harmonijnego pogodzenia wymagań związanych z pracą z potrzebami związanymi z życiem prywatnym. Osiągnięcie odpowiedniego work-life balance jest kluczowe dla zachowania zdrowia psychicznego, fizycznego i społecznego.

Elementy składające się na work-life balance obejmują:

  1. Praca zawodowa: Wymagań związanych z pracą, takich jak czas przebywania w miejscu pracy, obowiązki zawodowe i poziom zaangażowania w pracę.
  2. Życie prywatne: Obejmuje to czas spędzany z rodziną, przyjaciółmi, wypoczynek, hobby i inne czynności związane z życiem poza sferą zawodową.

Zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym jest istotne dla utrzymania dobrej jakości życia. Osoby, które skupiają się wyłącznie na pracy, mogą doświadczać wypalenia zawodowego, problemów zdrowotnych i trudności w relacjach rodzinnych. Z drugiej strony, ignorowanie obowiązków zawodowych może prowadzić do problemów finansowych i zawodowych.

Istnieje wiele strategii i praktyk, które mogą pomóc w osiągnięciu lepszego work-life balance, takie jak ustalanie klarownych granic między pracą a życiem prywatnym, planowanie czasu wolnego, umiejętne zarządzanie czasem, delegowanie zadań oraz rozwijanie zdolności radzenia sobie ze stresem i presją zawodową. Równowaga ta może być zmienna i zależy od indywidualnych preferencji, celów życiowych oraz zmieniających się okoliczności zawodowych i osobistych.